Man kan fråga sig hur man på sex dagar går om sex månaders försök att ta över…
Reshared post from +Michael Bingmert
Man kan fråga sig hur man på sex dagar går om sex månaders försök att ta över och hålla ett sökresultat. Jag ger mig på en förklaring – men förvänta er inga kaniner hoppandes ur hatten – det handlar om ganska enkla mekanismer i Googles värld och hur man relativt enkelt kan attackera ett varumärke (eller i det här fallet – ett namn) när man inte behöver tänka på etik eller digitala fotavtryck.
Tänkvärt inför torsdagens dokumentär "Du är googlad" där +Nikke Lindqvist har jobbat med +Johan Ripås för att se om man kan städa upp ett googleresultat och vad som händer om man faktiskt gör det i rampljuset.
En uppföljning till mitt uppmärksammade blogginlägg i ärendet – det som nu rankar #1: http://www.bingmert.se/johan-ripas-rykteshantering-i-rampljuset/
Embedded Link
» Så blev jag etta på Google för Johan Ripås
Från att aldrig ha hört talas om Johan Ripås till att ligga etta på Google för sökningar efter honom? En simulerad SEO-attack förklarad.
Google+: View post on Google+
No Comments Flöde för kommentarer
Add a Comment